Roderfena i rostfritt stål, järnkölen är inplastad i original så inga rostgropar trots att båten byggdes 1976 (nr 99/400) reg swe99. Nya tjocka dynor med ny klädsel, så skön sovkomfort och frisk luft i båten som också har god ventilation.
Furlex rullgenua i god kondition (2006) + storsegel med genomgående lattor (2005). Finns även spinnaker. Självvinchande nya vinschar gör kryssandet mycket enklare och snabbare. Skot neddraget till sittbrunnen och rorkult nära skotning.
Motorn sitter bekvämt till för växling, tilt och start även i sittande ställning med god sikt över rufftaket vid angöring etc. Motorn är för övrigt en tyst och pålitlig Suzuki 6hk 2-takt från 2002.
Drabant bygger på samma idé och har liknande design som Maxi 68/Maxi 77 men högre kvalitet och bättre seglingsegenskaper, lys 1.01. Lazy jacks och rev gör det lätt att ta ner seglet/reva.
Digital logg visar fart, distans, vattentemperatur och även djup om medföljande ekolod kopplas in. Fäste och framtagen el finns även till en Lowrance plotter för gps etc. Wallas värmare finns installerad men fungerar för tillfället inte. Reservdelar finns för den händige dock.
Dubbel-lågigt spritkök och diskho. 3 nya batterier + laddare ingår. Enkel att koppla in till land-el. Extra djupgående badstege gör det lätt att komma upp. Stadig tyresövagga finns (i Saltsjöbaden). Båten ligger seglingsklar och fulltankad i Hammarby Sjöstad.
Längd över allt: 7.38m
Längd vattenlinjen: 6.30m
Bredd: 2.48
Djup: 1.4m
Höjd över vattenlinjen: Vet ej, men kommer under Danvikstullsbron.
Vikt: 1730 kg
Köl: 930kg